Cirkelgym X – lite hårdare, lite bättre

Första dagen tillbaka på jobbet. Och första dagen tillbaka på gymmet. Så varför då inte mjukstarta med lite cirkelgym?! Eller vänta lite, var det Cirkelgym X jag bokade in? Ja, det var det visst…

På ett vanligt cirkelgympass går man, precis som namnet säger, 2-3 varv runt i en cirkel av olika styrketräningsmaskiner. Men när det är Cirkelgym X kör man 30 sekunder i en maskin, 30 sekunder ute på golvet med nån pulshöjande övning (typ burpees, springa med höga knän på en bosuboll och sånt), tillbaka i maskinen 30 sekunder igen och slutligen ut på golvet igen. Med 7 sekunder paus (eller snarare tid för att ta sig mellan maskin och golvplats) mellan varje. Sen är den stationen klar. 7 sekunder till byte och sen vidare till nästa station… Galet jobbigt eftersom pulsen aldrig hinner gå ner! Och mycket roligare :-)
För mig som inte är särskilt förtjust i styrketräning, men gör det för att kroppen behöver det, så är det guld värt att även få känna rejält med flås samtidigt.

Nu har jag två vilodagar framför mig. På tisdag ska mannen på en spelning och jag har nattningsansvar för dottern här hemma, Och på onsdag ska jag iväg på en annan spelning. Men jag är helt övertygad om att min kropp ändå kommer kräva två vilodagar efter det här passet.

Annonser
Categories: Okategoriserat, Styrketräning, träning | Etiketter: , , | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Cirkelgym X – lite hårdare, lite bättre

  1. Pingback: Halvtidsrapportering på 8-veckorsutmaningen | joggandesund

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: