Aj aj aj!

I går sprang jag tusingar. Eller snarare, jag försökte springa tusingar. Uppvärmningen kändes okej och första intervallen funkade den med. Men sen fick jag sänka tempot markant. Och trots detta blev jag ändå tvungen att bryta några hundra meter in i fjärde intervallen. Kroppen ville helt enkelt inte. Efter det inte allt för lyckade passet känns mitt behov av kvalitetsträning STORT. Blodomloppet är ju snart här. Bara några veckor bort.

Det sista jag behöver just nu är därför en skada. Och givetvis är det precis det som händer. Som tur är inget löprelaterat. Men ändå rätt smärtsamt. Det fina vädret som varit de senaste dagarna har gjort att jag gått mycket i sandaler, och idag lyckades jag slå i och spräcka min stortånagel. Aj aj aj! Inte skönt alls. Just nu kan jag inte ens ha på mig ett par vanliga skor. Hur sjutton ska jag då kunna springa? Barfotalöpning i all ära, men det är nog ingen bra idé att börja springa HELT barfota när jag aldrig testat det tidigare. Därför blir det nu till att vila… och vänta. Blä! Hoppas det läker snabbt!

Blev idag tipsad om en (gratis) löpgrupp som håller till i Slottsskogen (Göteborg). Dom har hållit på ett tag, men då i ett alldeles för högt tempo för min kapacitet. Men nästa tisdag ska dom göra ett försök att få igång en grupp till som ska springa i 6:30-7:30-minuters-tempo. Detta kombinerat med diverse löpskolning. Låter hur bra som helst! Det var länge sen jag sprang tillsammans med andra. Klart jag ska dit och testa (om tånageln är någorlunda hel tills dess). Häng på ni också!
Mer info kan ni hitta här på jogg.se eller i denna Facebook-gruppen. Hoppas vi ses!

Kategorier: löpning, Skador/Rehab, träning | Etiketter: | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 tankar om “Aj aj aj!

  1. Jag är med i Facebook-gruppen men har aldrig varit med på något pass. Jag ska försöka komma med nästa gång.

  2. Åh, vad jag skulle vilja bo i Gbg nu! Då skulle jag kommit på tisdag. Kan du inte tejpa tån hårt när du ska springa?

    Kram, Pernilla be

    • Jo, det kan jag nog om några dagar i alla fall. Just nu är det lite ömt så det får duga med plåster och vila.

  3. men ajdå! :/

  4. Hej Kristina! Tack för att du gör lite extra reklam för oss, det uppskattar vi verkligen. Hoppas att din stortå läker så du kan vara med på tisdag!

    Till er andra så vill jag bara hälsa er välkomna. :)

  5. Aj aj! Sånt där gör tok-ont. Jag sparkade i en sten en gång när jag badade och spräckte tånageln. :-o

Lämna en kommentar

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.