Halvtidsrapportering på 8-veckorsutmaningen

Den 23 juni gick startskottet för min senaste 8-veckorsutmaning. En utmaning som ska få mig till att ta mig i kragen och komma tillbaka på rätt kurs igen efter en tids slappande. Idag har 4 veckor gått och det är dags för en liten halvtidsrapportering.

Löpning mål 8 pass
Här har jag medvetet satt ett ganska lågt mål. Jag tycker ju om att springa, men min kropp är inte helt överens med mig. Den får ofta ont när jag springer för ofta eller för långt, framför allt i svanskotan och ländryggen, och det den behöver är egentligen mer styrketräning för att orka. Hittills har jag fått till åtta löppass… så egentligen borde jag väl inte springa nått mer nu då…Hmmm…
Styrketräning mål 16 pass
Som sagt, det är här jag behöver jobba. Och det är här det tar emot. Räknat här som styrketräning är både det hemmaträningspass jag fått av min PT, och Cirkelpass på gymmet. Hittills 5 genomförda pass… så 11 kvar (ajdå).
Matlagning/recept: 6 nya recept
Här har jag jobbat på ganska bra om jag får säga det själv. Flera nya rätter har lagats som har funkat för både mig och mannen. Bland annat en jättegod Aubergine och zucchinilasagne. Tyvärr har jag ännu inte hittat nått som faller även dottern i smaken. Men inför denna veckas matlista har hon själv bidragit med ett matförslag som jag håller tummarna för ska funka.
Vikt slutvikt mellan 63-64 kg
Vägningen i morse visade på 64,2 kg så här är målet inte alls långt borta.

Nu kör jag 4 veckor till! Och pga regn och rusk ute så körde jag ett lite bekvämare träningspass idag på min crosstrainer hemma. 40 minuter blev det. Ibland är det skönt att inte behöva gå ut för att träna :-)

 

Kategorier: 8-veckorsutmaningen, träning | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.